Onze visie:

Iedereen is schitterend!

Wij geloven dat we als christelijke school een prachtig verhaal te vertellen hebben over hoe je kunt zorgen voor jezelf, voor elkaar en de wereld om ons heen. Leidend hierbij is voor ons het woord: verantwoordelijkheid.

Verantwoordelijk voor jezelf: Pas als je goed voor jezelf kan zorgen kun je ook goed zorgen voor de ander.

Verantwoordelijk voor elkaar: Alleen ga je misschien sneller, maar samen kom je verder. Wij geloven dat we elkaar nodig hebben, juist omdat iedereen unieke kwaliteiten bezit. Door deze te bundelen bereik je een sfeer waar iedereen leert van elkaar, waar iedereen zich gewaardeerd en gezien voelt en kan schitteren als een parel.

Verantwoordelijk voor de wereld: Als leerling, ouder en leerkracht staan we in verbinding met elkaar en de wereld om ons heen. We kunnen allemaal ons steentje bijdragen aan een betere wereld.

Vanuit deze visie straalt ieder teamlid daarom het volgende uit:

Wij zijn CBS De Parel, daar ben ik trots op! Ik communiceer respectvol en benoem wat belangrijk is. Als ik iets moois zie, dan zeg ik dat. Als er iets anders kan of misschien wel moet, benoem ik dit ook. Puur omdat ik mij verantwoordelijk voel dat iedereen in ons team zich gezien en gewaardeerd voelt.

In ons team doet iedereen ertoe. Ik heb daarom aandacht voor wat de ander nodig heeft én wat mijn behoeften zijn. Door dit te verwoorden krijgen we de ruimte om ons verder te ontwikkelen en als team te schitteren. Ik ben ervan overtuigd dat dit de voorwaarden schept om samen plezier te hebben en optimaal tot ontwikkeling te kunnen komen, waardoor onze leerlingen en ouders zich veilig blijven voelen.